Školní odbornice na duševní zdraví Jiřina Juřičková si připravila pro 9. V zajímavou hodinu o sebedůvěře a o tom, jak na ni pracovat. Téma vzešlo z aktivity třídy na začátku školního roku, když jsme ve třídě pracovali s takzvanými kartami ctností. Žáci jako to nejdůležitější pro život zvolili právě sebedůvěru, tedy pocit jistoty, že dokáží vše, co je čeká.
Paní psycholožka vysvětlila žákům rozdíl mezi sebevědomím a sebedůvěrou, žáci se zamysleli nad svými slabými i silnými stránkami a vizualizovali si dvě podoby svého já: když si věří a když si nevěří. V druhé části hodiny dostali tipy, na čem pracovat, co rozvíjet a čeho se nebát. Byl zdůrazněn také význam sebepoznání pro další život. V kontextu profesní orientace a kariérního poradenství se proto oblasti sebepoznání věnujeme také v předmětu pracovní činnosti (volba povolání).
Touto lekcí navázala školní psycholožka Juřičková na sérii přednášek a workshopů, které pro tuto třídu měla již v minulosti. V třídníckých hodinách jsme se společně s ní zabývali třeba tématem stresu a relaxačními technikami, které pomáhají stresu předcházet nebo jej eliminovat. V osmé třídě jsme se podívali na zoubek různým poruchám v oblasti duševního zdraví. Nyní přišla na řadu sebedůvěra. Tento článek budiž poděkováním za její práci a schopnost reagovat na potřeby třídy v oblasti wellbeingu.
Ponaučení na závěr: Jak zdůrazňuje samotná Juřičková, sebedůvěra není vrozená vlastnost, ale dovednost, jejímuž rozvoji se můžete věnovat po přečtení tohoto článku i vy.
11. 11. 2024 | Mgr. Jiří Starý